söndag 27 september 2009

Chokladprojekt

I helgen har jag roat mig med chokladtillverkning och det gick väl lite så där...
Gjorde en toppengod hasselnötspralin som smakade underbart, tyvärr blev tempereringen inte den bästa men jag hade iofs inte räknat med att lyckas på första försöket. Måste nog skaffa mig en liten marmorskiva. Det som blev bäst var en 3D tupp, den blev faktiskt riktigt glansig och fin men den gick åt fort som ni kan se =)

Nu är det bara att öva öva öva... Det absolut bästa med att göra choklad är att man kan tröstäta de som inte blev snygga =)


2 kommentarer:

  1. Jag tror att hugo fick det bäst han, mycket gott innan mamma blir proffs på chokladen också :o)
    Kram Frida

    SvaraRadera

 
Antal besökare totalt:
Antal besökare senaste månaden:
Antal besökare den här veckan:
Antal besökare idag:
Antal besökare online just nu: